Alimentatia sanatoasa vegetariana/vegana

Data: 25 Noiembrie 2011

Deşi unii istorici şi antropologi spun că omul istoric este omnivor, “echipamentul nostru anatomic” – dinţii, maxilarul şi sistemul digestiv – favorizează o dietă fără carne. Asociaţia Americană de Dietă subliniază faptul că “în istorie majoritatea oamenilor au avut o dietă vegetariană sau apropiată de cea de vegetarian”.

Multă lume încă trăieşte şi azi în acest fel. Chiar şi în ţările cele mai industrializate, atracţia pentru mâncarea bazată pe carne este mult mai mică decât acum 100 de ani. A început cu frigiderele şi cu societatea secolului 20, bazată pe consum. Dar chiar şi cu venirea secolului al 20-lea, corpul omenesc nu s-a adaptat la mâncarea bazată pe carne. Cercetătorul suedez Karl von Linne spune “Structura corpului omenesc, atât la exterior cât şi la interior, comparată cu a altor animale, ne arată că fructele şi vegetalele constituie tipul de mâncare la care este adaptat”. Graficul de mai jos compară anatomia omului cu cea a animalelor carnivore şi erbivore.

Când te uiţi la comparaţia dintre erbivore şi oameni, noi ne comparăm mai mult cu erbivorele decât cu animalele care mănâncă carne. Oamenii clar nu sunt făcuţi să digere carne.

Animalele Carnivore: au gheare.
Animalele Erbivore: nu au gheare.
Omul: nu are gheare.
Animalele Carnivore: lipsesc porii de la suprafaţa pielii şi se răcoresc cu ajutorul limbii
Animalele Erbivore: transpiră prin porii de pe suprafaţa pielii.
Omul: transpiră prin porii de pe suprafaţa pielii.

Animalele Carnivore: au dinţi frontali ascuţiţi pentru a sfâşia carnea, le lipsesc molarii care sunt folosiţi pentru a mesteca carnea.
Animalele Erbivore: nu au dinţi frontali ascuţiţi, dar au molari laterali folosiţi la mestecare.
Omul: nu are dinţi frontali ascuţiţi, dar are molari laterali folosiţi la mestecare.

Animalele Carnivore: au tractul intestinal doar de 3 ori lungimea corpului pentru a uşura trecerea rapidă a cărnii.
Animalele Erbivore: au tractul intestinal de 10-12 ori lungimea corpului
Omul: are tractul intestinal de 10-12 ori lungimea corpului

Animalele Carnivore: au un acid clorhidric foarte puternic în stomac pentru a digera carnea.
Animalele Erbivore: acidul din stomac este de 20 de ori mai slab decât al carnivorelor.
Omul: acidul din stomac este de 20 de ori mai slab decât al carnivorelor.

Animalele Carnivore: glandele salivare nu trebuie să predigere cerealele şi fructele.
Animalele Erbivore: au glande salivare bine dezvoltate care sunt necesare pentru predigestia cerealelor şi a fructelor.
Omul: are glande salivare bine dezvoltate care sunt necesare pentru predigestia cerealelor şi a fructelor.

Animalele Carnivore: au saliva acidă fără enzima ptyalin care să predigere cerealele
Animalele Erbivore: au saliva alcalină cu ptyalin care să predigere cerealele.
Omul: are saliva alcalină cu ptyalin care să predigere cerealele.

Bazat pe graficul lui A.D. Andrews, “Fit Food for Men” (Chicago: American Hygiene Society, 1970)

Este cert că dacă omul ar fi fost făcut să mănânce carne nu am avea aşa de multe similitudini cruciale la nivelul sistemului digestiv cu animalele erbivore.

Mulţi oameni sunt curioşi să afle, “Dacă nu suntem făcuţi să mâncăm carne atunci de ce o facem?” Deoarece suntem condiţionaţi să mâncăm carne. Deasemenea AAD ne spune că omenirea, încă din istorie, a trăit cu ajutorul unei diete lacto-vegetariane.

Un argument adus de cei care mănâncă carne ar fi “În sălbăticie, animalele ucid alte animale pentru mâncare. Aşa este natura.” În primul rând, nu suntem în sălbăticie. În al doilea rând, putem foarte uşor să trăim fără a omorî şi a mânca carne, să nu menţionăm faptul că am fi mai sănătoşi. Şi în ultimul rând, cum a fost demonstrat, nu am fost făcuţi să mâncăm carne. Carnea şi fructele de mare se descompun în primele 4 ore de la consumare şi rămăşiţele rămân pe pereţii stomacului şi a intestinelor pentru încă 3-4 zile chiar şi mai mult (în cazul în care persoana este constipată). Mai mult, saliva oamenilor este alcalină, faţă de animalele de pradă sau cele care mănâncă carne, care este acidă. Saliva alcalină nu acţionează corespunzător asupra cărnii.

Un ultim argument ar fi acela că toate animalele omnivore şi carnivore mănâncă carnea crudă. Când un leu omoară un animal erbivor pentru mâncare, sfâşie carnea şi ţesutul pentru a ajunge în zona stomacului pentru a mânca organele care sunt pline cu sânge (nutriente).

În timp ce mănâncă stomacul, ficatul, intestinele etc, leul mănâncă şi pielea animalului mort cu anumite pauze pentru a mânca şi sângele acestuia. Chiar şi urşii, care sunt omnivori, mănâncă somonul crud. Dar carnea crudă sau în sânge, pe noi, oamenii, ne dezgustă. Aşadar, noi trebuie să o gătim şi să o condimentăm pentru a-i dat alt gust.

Dacă o căprioară este arsă de un foc în pădure, un animal carnivor nu o va mânca. Chiar şi leii de la circ trebuie hrăniţi cu carne crudă pentru a nu muri de foame.

Dacă oamenii ar fi fost făcuţi cu adevărat pentru a mânca carne, am mânca toată carnea crudă şi în sânge. Doar gândul ne întoarce stomacul pe dos. Acesta este contraargumentul faptului că noi, oamenii, suntem condiţionaţi să credem că pentru noi carnea este bună şi că suntem făcuţi să o consumăm pentru supravieţuire. Dacă am fi fost cu adevărat carnivori sau omnivori, pregătirea cărnii şi condimentarea cu sare, ketchup, sau sos tabasco nu ar exista şi noi oamenii am refuza să mâncăm carnea în acest fel.

Vegetarismul şi avantajele acestuia

Sunt multe beneficii pentru a fi vegetarian şi oamenii au devenit mult mai receptivi la beneficiile asupra sănătăţii aduse de acest mod de viaţă. Problemele asupra drepturilor animalelor este unul din motivele pentru care multe persoane devin vegetariene. Oamenilor le pasă din ce în ce mai mult de natură. Dar motivul principal pentru care oamenii devin vegetarieni sunt beneficiile aduse sănătăţii.

Carnea nu este bună pentru noi deoarece ne înceţoşează gândirea. Acest lucru este adevărat mai ales dacă se mănâncă carne roşie; carnea albă are mult mai puţine grăsimi în comparaţie cu cea roşie. Absorbirea grăsimilor în exces poate conduce la un colesterol foarte ridicat. Dacă presupui că nemâncând carne te face să arăţi mai urât sau mai nesănătos, ar fi bine să te gândeşti din nou. Încearca să îţi imaginezi – vacile, caprele, gorilele, elefanţii, rinocerii etc sunt toate erbivore şi uită-te cât de puternice şi rezistente sunt, să nu menţionăm speranţa de viaţă care este mult mai mare, în comparaţie cu cea a carnivorelor.

Dacă te uiti la o găina sau un vultur (care este carnivor), aceste animale mănâncă orice şi priviţi cât de nesănătoase aceste animale sunt. Chinezii cred că chi-ul sau forţa vieţii din corp este mult mai mică atunci când consumi carne. Acelaşi lucru îl cred şi indienii prin principiile yoghine – forţa lor de viaţă este numită prana.

Marii maeştrii de Tai Chi ai Chinei erau adepţi ai prezervării chi-ului lor. Chiar dacă unii dintre maeştri nu erau vegetarieni, ei aveau totuşi o dietă echilibrată. S-a dovedit ştiinţific faptul că o dietă vegetariană echilibrată este mult mai bună decât o dietă bazată pe carne.

Există multe neînţelegeri cu privire la a fi vegetarian; proteinele sunt unul din principalele subiecte de dezbatere. Mulţi cred că poţi să obţii proteine numai din carne. Vegetarienii obţin foarte multe proteine mâncând o varietate de fructe, legume, cereale. Ce nu obţin vegetarienii este acel surplus de proteine din dietele tradiţionale americane, surplus care conduce la suprasolicitarea rinichilor şi a bolilor datorate deficitului de minerale din corp.

Mulţi cred că o dietă vegetariană nu este o dietă echilibrată. Dietele vegetariene au o proporţie de 3 macronutrienţi, care sunt carbohidraţii complexi, proteinele şi grăsimile.

Hrana vegetariană, cum ar fi plantele, sunt sursa multor micronutrienţi.Un alt mit care ar trebui clarificat este cu privire la lipsa calciului din hrana vegetariană. Multe legume, mai ales cele verzi cu frunze mari, au depozite importante de calciu. Adevărul este că vegetarienii suferă mult mai puţin de osteoporoză (o deficienţă cauzată de lipsa calciu care duce la oase foarte slăbite).

Nu este o intenţie de a forţa lumea să devină vegetariană. Dar a fi vegetarian este răspunsul pentru a fi sănătos şi împlinit. Cele trei probleme importante care trebuiesc luate în considerare cu privire la vegetarism sunt: spirtualitatea, mentalul şi fizicul.

Persoanele care vor să aspire la o spiritualitate mai ridicată au tendinţa să se îngrijească mult mai bine. Ţelul atingerii unui nivel ridicat de spiritualitate îl reprezintă deplasarea dinspre natura animalică spre cea umană, aceea pe care Dumnezeu a dorit să o avem. Mâncând carne ne stopează din a atinge acest lucru. Dar tot ştiinţa încearcă să ignore o forţă superioară celei omeneşti. În laborator, nivelul de agresivitate este mult mai mare în cei ce consumă carne decât în cei care sunt vegetarieni! Instinctele animalice sunt mult mai puternice de fiecare dată când mâncăm carne.

Un alt aspect spiritual al oamenilor carnivori este atunci când o persoană pune la îndoială necesitatea şi metoda dar şi karma uciderii animalelor. Majoritatea persoanelor spirituale cred în aure. Fotografiile Kiriliane ne arată un scut ce rămâne în jurul ţesutului mort sau amputat. Adopţi aura animalului atunci când mănânci un animal ucis.

Fructele şi legumele au o aură vibraţională mult mai ridicată decât cea a produselor animale. Candidatul spiritual este interesat în evoluţia personală nu-i aşa? În acest caz, atunci consumul de carne ar trebui restricţionat. “Eşti ceea ce mănânci” este unul din sloganurile folosite pentru a arăta aspectul mental al vegetarianismului. Atunci când animalele sunt măcelărite, enzime de frică şi agresivitate sunt introduse în celulele lor din glande şi alte organe, la fel ca şi la oameni, şi fac parte din carcasa animalului care este dus în magazinele alimentare. Rămân în carne până când consumatorul ingurgitează acele enzime care, la nivel molecular, sunt asemănătoare cu cele aflate în corpul uman. Fructele şi legumele nu au emoţii; astfel, atunci când sunt culese nu eliberează niciun fel de celule emoţionale înainte de a fi digerate. Enzimele din fructe şi legume alimentează corpul cu suficienţi nutrienţi care vor menţine întotdeauna o stare mentală sănătoasă.

Legumele şi fructele sunt bogate în nutrienţi, lucruri necesare corpului pentru a duce o viaţă fără boli şi durere. Aceleaşi lucruri nu pot fi spuse despre carne. Nutriţional, sistemul digestiv uman nu poate descompune multe substanţe acide, cea mai importantă dintre acestea este carnea.

Cancerul de colon este foarte răspândit! Este cauzat de evacuarea greoaie şi descompunerea în colon a rămăşiţelor de carne. Vegetarienii nu vor suferi niciodată de această boală. Multe persoane care consumă carne cred că este singura sursă de proteine. Dar calitatea acestei proteine este aşa de scăzută încât foarte puţin din ea poate fi folosită de corpul omenesc deoarece îi lipsesc sau este incompletă din punct de vedere al combinaţiilor de amino-acizi, componentele principale ale proteinelor.

Studiile au demonstrat că americanul de rând absoarbe de până la 5 ori cantitatea ecesară de proteine. Este dovedit medical că excesul de proteine este periculos, principalul pericol este acidul uric (deşeul rămas de pe urma digestiei proteinelor) care atacă rinchii distrugând celulele numite nefroni. Această boală este numită Nefrita iar principala ei cauză este suprasolicitarea rinichilor.

Proteine mult mai sănătoase sunt găsite într-o linguriţă de tofu sau în seminţe de soia. (Un alt amănunt important: în ultimii ani s-a descoperit că există surse de proteine/amino acizi vegetali într-o mare varietate, precum tot ce este verde închis la culoare, seminţe de cânepă, multe fructe, iar cea de soia nu mai este considerată ca fiind cea mai bună… atleţii şi culturiştii VEGAN, care nu consumă nici steroizi, îşi iau sursa de amino acizi/proteine din astfel de surse.)

Aţi obervat ce se întâmplă cu o bucată de carne dacă este lăsată la soare timp de 3 zile? Carnea poate să stea în intestine pentru cel puţin 4 zile până când va fi digerată. Nu face absolut nimic doar aşteaptă să treacă mai departe. De obicei poate să stea şi pentru mai mult timp. Rămăşiţe se pot observa preţ de câteva luni în intestine. Terapeuţii pot oberva parcursul cărnii la persoanele care au fost vegetariene chiar şi după mulţi ani – observăm, astfel, cum rămăşiţele nedigerate pot rămâne pentru mult timp în intestine. Acest lucru a fost documentat ocazional la persoanele care au fost vegetariene timp de 20 de ani!

Unii vegetarieni spun că sunt mult mai satisfăcuţi după ce mănâncă. Motivul principal este că atunci când sunt digerate produse vegetale produc mult mai puţini keton.

Pentru mulţi, ketonii cauzează stări de greaţă manifestată prin lipsa poftei de mâncare. Deşi corpul doreşte o cantitate mult mai mare de mâncare, uneori nu putem tolera acest lucru. Acesta este pericolul cauzat de produsele alimentare bogate în proteine care se află pe piaţă. Acest nivel ridicat de ketoni se referă la o stare de infometare sugerată de corp datorită inabilităţii acestuia de a-şi cere porţia nutritivă. Majoritatea americanilor mănâncă tipul greşit de carbohidraţi care sunt nerecunoscuţi şi mult mai complexi pentru a rezolva această boală. De asemenea, atunci cand nivelul de ketoni din sânge este mult prea mare rezultă un PH acid, această afecţiune este cunoscută ca acidoză.

Tigrii şi leii care mănâncă carne şi cresc puternici datorită ei au sistemul digestiv bazat pe un pH acid. Acidul clorhidric existent în stomac nu este destul de puternic pentru a digera carnea. De asemenea, intestinele lor sunt foarte scurte – doar 1 metru şi jumătate până la 3 metri – nu ca al oamenilor care sunt întortocheate, încolăcite şi lungi de până la 6 metri.

Carnea este îngheţată pe perioade lungi de timp. Unele tipuri de carne (mai ales păsările de curte) pot fi congelate până la 2 ani de zile. Temperaturile scăzute nu omoară toate tipurile de bacterii. Ca lucrurile să fie şi mai periculoase, în timpul livrărilor se pot dezgheţa şi recongela de mai multe ori. Acest lucru este inevitabil.

Cei care consumă carne suferă mult mai des de toxiinfecţii alimentare decât cei care sunt vegetarieni. Statisticile ne arată că fiecare american a avut cel puţin o toxiinfecţie. Când aţi avut stări de greaţă, diaree sau doar dureri stomacale, cu siguranţă nu aţi avut nici cea mai mică idee că totul se trage din cauza produselor animale pe care le-aţi consumat.

Carnea este scumpă şi este cea care iroseşte cele mai multe resurse. Atunci când cineva elimină din dieta sa carnea, o nouă lume i se deschide în faţă. Bucătăria şi prepararea produselor vegetariene nu este mai costisitoare decât cea a cărnii. Dimpotrivă, costă mult mai puţin dacă mănânci vegetarian. Există multe tipuri de reţete vegetariene din toată lumea cum ar fi: reţete italieneşti, chinezeşti, indiene, din Orientul-Mijlociu, franţuzeşti, spaniole, etc.

În plus, fiind vegetarian, se pot încerca mult mai multe tipuri de mâncare. Fiind carnivor, atracţia pentru carne este foarte mare şi nu îţi va plăcea altceva. Majoritatea consumatorilor au mâncat mai mult de 5-6 tipuri de boabe şi de legume – mult mai puţin decât 10% din ce este disponibil, incluzând multe tipuri apetisante de grâu, nuci şi seminţe. Şi toate acestea pot fi preparate cu foarte multă imaginaţie!

Sunt multe beneficii dacă devenim vegetarieni decât dacă am continua sau am vrea să fim carnivori. Fiind vegetarian este cu totul o altă experienţă. Cei care consumă carne sunt constant bolnavi, obosiţi şi supraponderali. Ca vegetarian poţi să fii sănătos, plin de energie, şi să ai o greutate perfectă. Dacă vreţi să deveniţi vegetarieni, este cea mai bună solutie pe care o oferiţi corpului, minţii şi sufletului.